8 februari 2014

Om Iran, flotta, mullor och chador!

DN berättar, sent på lördagskvällen, att enheter ur den iranska militära flottan befinner sig på Atlanten och närmar sig USA.

Amiral Afshin Rezayee Haddad, befälhavare för Irans norra flotta, bekräftar uppgifterna enligt USA Today.

När jag nyligen reste på semester åkte jag taxi både till och från Arlanda. Vid båda tillfällena hade jag taxichaufförer som ursprungligen kommer från Iran. Jag hade otroligt intressanta samtal med dessa båda.

Båda två var överens om att den nye iranske presidenten, Hassan Rouhani, var en marionett till mullorna i Iran och att han, trots en smula önskat västligt närmande, inte skulle lyckas.

Livet i Iran är lika bedrövligt som det nu varit ett antal år.

Jag påminns, som f d Arlanda-arbetare, än en gång, om alla de kvinnor som vid ankomst till Arlanda med Iran Air, genast kastar av sig sina ”Chador” (slöjor) så snart de kliver in i ankomsthallen.

Om Irans flotta närmar sig den amerikanska östkusten har den, och mullorna, skitit i det blå skåpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar