18 februari 2012

Whitney begravs men fortsätter leva!

När dessa rader skrivs pågår begravningen av en av, i alla fall under min livstid, världens största stjärnor!

När Whitney Houstontragiskt gick bort befann jag mig i USA och kunde under flera dagar följa den amerikanska nyhetsrapporteringen kring händelsen.

Om och om igen visades klippet från Super Bowl 1991 då Houston gjorde kanske den mest fantastiska tolkningen av dem alla när det gäller den amerikanska nationalsången. Kolla klippet på youtube här: http://www.youtube.com/watch?v=YHmdu_I_0zI&feature=fvst

Jag skiter i vad folk tycker: Som medelålders svensk man står jag fast vid att hon var en av de allra största och jag erkänner att jag gärna lyssnar till hennes fantastiska röst från glansdagarna!

De sista åren, som inte blev särskilt ljuva, gömmer jag i glömskans dimma!

R.I.P. Whitney!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar