23 februari 2012

Grattis Kronprinsessan och Prinsen!

GRATTIS KRONPRINSESSAN OCH PRINSEN TILL ER DOTTER!

Snyggt jobbat!

Japp, jag erkänner: Jag är rojalist och tycker att kungahuset gör ett bra jobb i marknadsförandet av vårt lilla oansenliga land.

En dag som denna finns det även anledning att reflektera över andra företeelser som, åtminstone indirekt, har med nattens födelse att göra:

Varför flaschar Expressen upp det inträffade? Tidningen har i flera år krävt republik så ett rejält nedtystande hade väl varit mer korrekt. Det kan väl inte vara så girigt så att tidningen suktar efter läsarnas pengar en dag som denna?

TV4 borde också dämpa sig en smula. Bara timmar efter att det avslöjats att Camilla Henemark får en halv mille för att ställa upp i Let´s Dance så känns det en smula övermaga att kanalen slår så intensivt på den stora trumman!
Att en av det senaste årets största belackare av kungafamiljen dels tillåts delta i ett av kanalens stora tv-underhållningsprogram och dels ersätts med en orimlig summa för detta får kräkreflexerna att inte kännas långt borta!

Republikanska föreningen gratulerar i dag "alla" nyblivna föräldrar och tror sig i och med detta få ökad sympati för sina åsikter. Fjantigt om någon frågar mig! Visst, alla nyblivna förstagångsföräldrar har just upplevt det som troligen är livets höjdpunkt. Hade föreningen dagligen gratulerat nyblivna föräldrar via pressmeddelanden så hade jag förstått. I dag känns utspelet dock bara unket!

Jag gläds åt kronprinsessparets nytillskott och önskar dem all lycka!

1 kommentar:

  1. Som fd terapeut hade jag en bra regel: rör aldrig det som fungerar, gör mer av det. Stämmer på vårt kungahus. Gör mer av det och sluta smutskasta kungahuset och genom det oss medborgare. Så grattis idag!

    SvaraRadera