29 januari 2012

Nu är det pay-back-time bankdirektören!

I dag får vi veta att alltfler bankkunder själva får stå för notan när de blir utsatta för kontokortsbedrägerier.

”Bara i sex av 111 fall som avgjordes 2011 fick kunden rätt mot banken” i Reklamationsnämnden berättar TT i ett telegram!

Om vi förutsätter att folk gjort allt som står i deras makt för att inte bli blåsta, själv rycker jag i bankomatens delar, håller koden för mig själv och försöker att alltid ha ögonkontakt med kortet när jag shoppar, så är det hårresande.

Trots detta har jag vid flera tillfällen genom livet blivit utsatt för s k skimming och andra sätt till försök att plocka mig på cash via korten.

Häromåret satt jag på trappan till en sommarstuga i Sörmland när min bank ringde och frågade var jag befann mig. Det visade sig att ”någon” just shoppade loss med mina kontokortsuppgifter i Singapore! Hittills har min bank trott på mig när jag drabbats men det bekymrar mig om denna inställning håller på att ändras.

Att gå igenom livet och känna till chefsbonusar, usla räntevillkor, lyxlägenheter till direktörer och tekniska säkerhetslösningar som uppenbarligen inte är goda nog kan göra vilken bankkund som helst gråhårig!

Det är pay-back-time nu alla bankdirektörer!

Tills min, och andra kunders, säkerhet är så nära 100% som det går så finns det inga skäl att bråka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar