21 maj 2017

0757575034 - samtal från helvetet!

Har 0757575034 ringt dig de senaste dagarna?

Mig har någon från detta nummer försökt att nå åtskilliga gånger under veckan som gått. På dygnets alla tider (för den som har ett skift- eller jourjobb måste det vara fruktansvärt).

Jag svarar aldrig!

Den som verkligen vill nå mig vet hur de ska göra och att lyfta luren när det uppenbart handlar om telefonförsäljning skulle aldrig falla mig in. I mobilen tokspärrar jag allt och alla som inte vill annat än att lura skjortan av mig eller få mig att på annat sätt bli skändad!

Jag har skrivit i ämnet tidigare men känner att det nu är dags igen!

Arbetsmarknadsminister Ylva Johansson (S) borde omedelbart sätta igång och ta fram en krisplan med målet att alla ungdomar som tvingas till arbete vid call centers i vårt land omedelbart befrias från sina bojor och, på samhällets bekostnad, erbjuds möjlighet till annan anställning!

Just när det gäller 0757575034 ger en googling vid handen att numret används för allsköns saluföring eller att det många gånger inte är någon i andra änden av linjen när någon (korkskalle!) beslutar sig för att trots allt svara.

Flera sajter på nätet pekar mot företaget Cellip AB som skyldig i sammanhanget men från företaget tycks man blåneka och säga att man endast säljer telefonväxlar till call centers!?! 

Jaha, och därmed anser sig Cellip vara helt befriade från ansvar?

Cellip säljer, som det verkar, till vem som helst, seriös som oseriös och i samma ögonblick som stålarna rasslar in på företagets konto så upphör allt ansvar?

Ja, så kan man kanske resonera som inkomstlystet företag. Kanske gör de affärer med Nordkorea också?

Hur som helst;

Det är väl nu ändå dags att sätta punkt för nasande via telefon!

Förbjud all slags telefonförsäljning! Genast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar