19 mars 2016

Om terror, skatter och vänsterförtryck!

Jag har en kompis som, sedan många år, bor i Bryssel och arbetar vid en EU-institution. Jag inbillar mig att hon, precis som jag, hyser en tanke om att ”ju fler vi är tillsammans, ju gladare vi blir!” Att flera tillsammans kan göra storverk för att framtiden för kommande generationer möjligtvis kan bli bättre än den ”framtid” vi själva lever i just nu.

Möjligtvis håller jag på att bli sådär otroligt medelålders plus att fantasin spelar mitt naiva sinne ett spratt? Ja, det är troligt! Samtidigt undrar jag på Oldsberg- och Luukmanér; Vart är vi på väg?

Den belgiska polisen tycktes på fredagskvällen begå storverk av en typ som jag tror de flesta européer finner nödvändiga men kommer dessa storverk att göra världen till en bättre plats än tidigare?

Nej, i alla fall inte om det skattefinansierade Segerstedtinstitutet får råda. Och frågar någon vänsterpartiets Rosanna Dinamarca, partiets feministiska talesperson, så lär det inte vara nödvändigt att terrorister spärras in bakom lås och bom. Enligt henne förekommer ju varken hedersförtryck eller radikaliseringsprocesser i någon av våra storstäders invandrartäta förorter.

När Segerstedtinstitutet invigdes ifjol så invigningstalade Stefan Löfven (S) och han hade, liksom partiets Mona Sahlin, nationell samordnare mot våldsbejakande extremism, stora förhoppningar på att institutet skulle kunna värka fram universallösningar på hur världen i allmänhet och Sverige i synnerhet skulle bli underbart terrorbefriade.

Den som följt med i media den senaste veckan vet att den rapport som Segerstedtinstitutet nu publicerat är fullt av, och jag citerar gärna ledarkolumnisten Sakine Madon i Expressen, ”postmodernistiskt snömos och osakliga anklagelser.”

Det är tyvärr högst sannolikt att innehållet och slutledningarna i Segerstedtinstitutets rapport från början till slut är ett beställningsverk signerad vår regering med stöd av vänsterpartiet. 

Detta gör det inte mindre skrämmande att det är våra gemensamma skattemedel som spenderas på blaha-blaha allt medan radikaliseringsprocesserna i förorterna tycks skapa nya odjur medan tjejerna, och en del killar också för den delen, där lider alla helvetes kval under förtryck som, om någonstans alls, endast borde höra hemma i de delar av världen som folk nu flyr för sina liv ifrån!

Regeringen borde skämmas och vänsterpartiets jämlikhetsivrande tycks ha spårat ur rejält.

Under tiden betalar svenska folket allt högre skatter för att finansiera projekt som knappast leder fram mot en bättre värld men som låter oss gå gratis på museum. Som sagt; Vart är vi på väg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar