1 mars 2011

Alex Schulman leder med 1-0!

Gösta, 96, skriver en insändare och lovprisar sina galoscher av märket Torråfin! 100-tals, kanske 1000-tals, 80-plussare läser detta och skenar i väg med rullatorerna till Skohålet-i-väggen på Storgatan för att inköpa samma produkt. Producenten bakom denna produkt skickar raskt 3 extra par till Gösta som inser att här kan man spä ut den knappa, oplacerade, pensionen. Gösta skriver fler insändare och för detta får han produkter och stora summor pengar från disponenter och fabrikörer som inser potentialen…
En debatt har de senaste dagarna blossat upp sedan Alex Schulman hade kurage nog att ge sig på horderna av bloggerskor och bloggare som styr mycket av modebranschen genom att ständigt göra PR för produkter de påstår sig ”älska”! Jag håller med Alex!
Jag ställer mig svårt skeptisk till att dessa, ibland väl unga, tjejerna och killarna verkligen har koll på situationen. Ännu mer skeptisk är jag till de tjejer och killar som rakt av köper, den köpta, informationen de inhämtar hos dessa bloggare.
Visst, det är säkert fantastiskt att få godispåsar med senaste modet och stora summor pengar som tack för att de promotar märket ifråga. Jag undrar dock om dessa ”affärsmänniskor” ständigt bär klädesmärkena de anser vara så ”fantastiska”? Och framför allt undrar jag varför inte läsarna har förstånd att genomskåda något så utstuderat?
Sofia Zettermark går i dag till motangrepp på SVT Debatt och anklagar Alex för att vara kvinnohatare. Å vips fylls kommentarsfältet med hejarop från flockar av rabiata feminister som förmodligen inte ens har en susning om vad en blogg är. Och som skulle ruttna om deras egna barn började ägna sig åt samma verksamhet som Kissie & Co.
När jag gick i plugget hade vi kallat det som nu pågår på de mest välbesökta bloggarna för prostitution. Jag tror därför inte att feministrörelsen är särskilt stolt när folk på webben gör kopplingen mellan sig och den s k bloggosfären!
Nu gillar jag varken den typ av bloggar som debatten handlar om eller de som påstår att vi män är kvinnohatare så fort vi har en synpunkt.
Men jag följer gärna debatten trots det….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar