3 september 2010

Taskigt ordförråd

”Varje gång man blir nominerad blir man glad!”

Ovanstående sagt av en upphaussad svensk idrottsman i en intervju. Vem är ”man”? Användandet av det lilla trista ordet ”man” sprider sig alltmer. Det har tidigare mest florerat inom idrottsrörelsen av någon besynnerlig anledning men i och med att intervjuande journalister börjat snappa upp ordet så är en farsot på gång.


Nej, rättning i leden, alla kammar sig och ser till att fortsättningsvis använda ”jag”, ”han”, ”hon” eller något annat korrekt ord. Låt oss se till att ”man” förpassas ut på det dåliga ordförrådets soptipp!

1 kommentar:

  1. Om jag rättar mig i ledet, leder du mig rätt då?
    Sign "Stundtals Vilse" (Aka Lundell)
    P.S. Vem är "man"? Antingen var frågan retorisk och då kan du ignorera detta svar, eller så svarar jag att Sean Connery enligt min ringa åsikt är man. Huruvida han blir glad var gång han blir nominerad vågar jag dock inte gå i god för.

    SvaraRadera