18 september 2010

Ockervarning, eller hur Ticnet???

Jag är helt på det klara med att det inte finns mycket här i världen som är gratis. Men att inflationen i avgifter är så omfattande är oacceptabel.
Jag har just bokat teaterbiljetter för att förgylla en trist oktoberkväll. Ticnet kräver, på fullaste allvar, 30 spänn per biljett i s k serviceavgift!?! Jag begriper att företaget bakom Ticnet har kostnader som måste täckas för att siten skall kunna finnas. Jag har dock svårt att se att jag om jag köper mer än en biljett får motsvarande i ”service”.
En serviceavgift per bokning, oavsett om det är 1 eller 10 biljetter, kunde vara okej. Men att klämmas på 120:- i serviceavgift när man bokar 4 biljetter är något helt annat än okej!
Med tanke på att vi som köper biljetter inte bara gör hela jobbet själv utan dessutom oftast printar ut biljetterna på vår egen skrivare så påstår jag att det är ockervarning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar