14 mars 2020

Media excellerar i Corona medan hamstrande borde storköpa kondomer!


Tidningen Journalisten konstaterar i en artikel att bara de senaste sju dagarna har det publicerats hela 37 000 artiklar i svensk media som alla innehåller det högaktuella ordet coronavirus. Att jämföra med; Artiklarna om Trump under samma tid är 3 000 och om Stefan Löfven 1 300 till antalet.

Jag är fortsatt förundrad över den totala hysteri som råder och jag närmar mig den punkt då jag ansluter mig till det stora antalet konspirationsteoretiker som fyller nätet med den ena hisnande förklaringen efter den andra om varför läget tycks vara så helt bortom vett och sans.

Vad är det vi vanliga människor inte vet som uppenbarligen våra politiker och myndigheter känner till?

Hamstrar folk toalettpapper för att de är rädda att dö om de inte kan torka sig i arslet?

Ett viralt klipp på nätet just nu är en påstådd skylt från en dansk butik. Texten lyder i svensk översättning: Till dig som hamstrar! Köp på dig rejäla mängder med kondomer så att vi inte riskerar att få fler människor av din sort!

Jag hoppas att den danska skylten är sann för den fångar verkligen vad jag själv känner just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar