18 mars 2020

Eurovision inställt - ett direkt felaktigt beslut av EBU!

Under onsdagen kom beslutet som jag tror att miljoner fans jorden runt hade fruktat, men som knappast någon hade trott skulle bli fullt så illa; Eurovision Song Contest ställs in i sin helhet!

I dagar då jag tror att många människor börjat bli uppriktigt utmattade av media, myndighetsrepresentanter, regeringsföreträdare och Statschefer så är dagens beslut direkt felaktigt!

Att folk tokhandlar toalettpapper samtidigt som de köper på sig andra varor de aldrig köpt förr bara för att falukorvarna är tillfälligt slut kan inte röra sig om något annat än en masspsykos!

I Danmark vädjade i går landets Drottning till människor att hålla avstånd till varandra, en uppmaning som skulle behöva framföras även till svenskar. 
Dock inte på det sätt som SL väljer att göra när de uppmanar resenärerna i t-banan att ”sprida ut” sig. Den som skrivit denna uppmaning har aldrig åkt t-bana i rusningstid, det är ett som är säkert!

Jag får i dagarna många mejl från de företag där jag är kund där de, helt plötsligt, tycks bry sig om mitt välmående och där även de börjar rabbla de mantran som vi redan hört till leda. Sluta!

Vad väntar härnäst? Sorgemusik i radions samtliga kanaler? Kanske högläsning av ”Pestens tid” av Stephen King i ”Radioföljetongen?”

Vad mänskligheten behöver i dagar som dessa är uppmuntran! Inte för att dölja det faktum att virusutbrottet kan bli mer än allvarligt utan för att bringa en stunds glädje i tillvaron.

Eurovision hade kunnat genomföras på otroligt många sätt utan att för den sakens skull riskera många människors hälsa. 

Jag och jag tror miljontals andra fans är i dag grymt besvikna. The Mamas hade varit värda uppmärksamheten. Beslutet från EBU lämnar väldigt mycket att önska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar