17 september 2017

Thomas Mattsson kastar sten i glashus!

Expressen är tidningen jag hyser någon slags hatkärlek till.

Det negativa handlar om taskig journalistik i allmänhet och ohyggligt dålig svenska i synnerhet. Kärleken riktar sig till ledarsidan, som jag ofta delar uppfattning med, och Cecilia Hagen, som till skillnad från andra åldrande skribenter fortsatt har en vass penna.

Jag köper alltmer sällan en kvällstidning. Det blir mest på helger då jag har tid att läsa, förfasas och med skräckblandad förtjusning ta del av allt nonsens som finns att berätta för läsarna.

I dagens tidning skriver självaste chefredaktören, Thomas Mattsson, en artikel där han, tror jag men det är ytterst oklart, går till angrepp mot de flesta konkurrenterna i medievärlden som han tycks anse citerar andras nyheter på ett ohederligt sätt.

Detta påstått av bossen på tidningen som just denna dag, precis som de flesta andra dagar, är fylld av artiklar där det, i alla väderstreck, hänvisas till att ”nyheterna” egentligen publicerats av någon annan först!

Whoooooaaaaahahahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar