23 september 2017

ICA firar med fryst tårta, upplopp och gräl!

På ICA Maxi Toftanäs rådde kaos i dag berättar Expressen/Kvällsposten.

ICA firar 100 år och idag bjöds det på tårta i alla ICA-butiker. De flesta butiker utlovade också finfina extrapriser dagen till ära.

I Toftanäs bjöds på halvtinad prinsesstårta och ett extrapris på kaffe som ledde till att kunderna löpte amok och personalen till sist fick ge upp och bara skyffla in pallvis med kaffe på butiksgolvet.

Jag var, liksom många andra, sugen på att fira med tårta och begav mig till ”min” ICA-butik, långt ifrån Toftanäs.

Liksom i Malmö bjöds det på djupfryst tårta men personalen ska ha heder för att de ansträngde sig för att utdelandet av tårta, saft, kaffe och glass inte vållade några upplopp.

Jag hade, också, hoppats på finfina extrapriser i butiken men dessa lyste med sin frånvaro. Förutom veckans extrapriser kunde jag inte finna några som helst spektakulära kap.

Jag tänker att dagens arrangemang säkerligen var kommenderat från ICA:s huvudkontor, samma huvudkontor som alltid annars besvarar kundmejl med frasen ”alla ICA-handlare är sina egna och bestämmer själv över utbud, priser etc.”

Jag undrar om landets alla ICA-handlare verkligen delade uppfattning om att dagens tårtutdelning var den bästa av idéer? Jag tror inte det!

Men trycket i ”min” butik var högt och jag fick en egen föreställning när jag kunde beskåda hur en arbetsledare skällde ut en anställd inför en stor flock kunder. Inte värt några som helst gratulationer men ett tecken på att dagens ståhej inte var särskilt välgenomtänkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar