20 januari 2014

Schlagercirkus i antågande!

Snart är det schlagerdags igen med lördagskvällar fyllda av ”Mello”!

Förfärligt säger många, men kan samtidigt inte hålla sig borta från TV-soffan, förfasas och sedan klaga över det som bjuds!

Alldeles, alldeles underbart säger jag som inte heller kan hålla mig borta från TV-soffan, ibland förfasas, ibland klagar men mestadels tycker att det bara är vansinnigt kul! Oavsett om det beror på en bra show eller en ren kalkonkväll!

I Köpenhamn, årets Eurovision-värdstad, har det i dag lottats i vilken semifinal de olika länderna ska få kämpa om en finalplats.

Sverige kommer att vara med i första semin, i första halvan av startfältet.

Bra eller dåligt lär alla vi schlagernördar kunna spekulera oss gråhåriga åt!

Jag lutar åt att det är bra!

Med en riktig schlager-klassiker tror jag att chansen är stor att vi snor åt oss en finalplats om sången får framföras tidigt! Innan folk har ledsnat!

Men ännu så är det lång tid kvar innan vi vet vem som framför vårt bidrag! Först den 8 mars, sent på kvällen, vet vi!

Utan att ha hört låten så fortsätter jag att hoppas på Sanna Nielsen! Det vore på tiden med en sångerska som faktiskt kan, just det, sjunga! Och dessutom tonsäkert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar