9 januari 2013

Julmusten är hotad!

Som den EU-vän jag är, jag tror på tanken att tillsammans är vi starka, så har jag under stundom svårt att argumentera för mina åsikter!

I dag är en sådan dag!

Dalarnas Tidning avslöjar att efter snuspåhoppet från Bryssel så samlar sig nu förbudsivrarna inom EU till ett nytt angrepp på något som kanske är ännu mer svenskt än snuset!

Kombinationen maltextrakt och karamellfärg skall förbjudas i drycker från 1 juni.

I så fall är det slut med den svenska jul/påsk-musten!

Gurkor ska ha viss längd, bananer får inte vara böjda hur som helst och snus ska bannlysas medan cigaretterna får vara kvar!

I dag skulle jag vilja efterlysa hjärnor till Bryssel! Många av de som finns där är uppenbart dysfunktionella!


Tillagt några timmar senare...
Nu kom en dementi som påstår att musten inte är hotad. Återstår att se vad som är sant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar