5 januari 2013

Beklagar de som missade "Last night.."!

Den som missat kvällens ”Last night of the Proms” i SVT rekommenderas härmed att snarast ta del av föreställningen via SVT Play.

En, för mig, ny bekantskap har förtrollat min kväll och framkallat rysningar modell alldeles, alldeles underbara!

Joseph Calleja, 34-årig maltesisk tenor, framförde med bravur en rad örhängen.

”E lucevan le stelle”, ”Mattinata”, ”Granada”, ”Nessun dorma”, ”You´ll never walk alone” och naturligtvis ”Rule, Britannia!” fick tårarna att rinna, jag erkänner!

Otroligt vackert! Vilken absolut megastjärna! Pavarotti får se upp i sin himmel!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du tycker det. Då var det inte jag som inbillade mig. Jag såg bara hans sista nummer, dessutom bara sista halvan, och uppfattade aldrig namnet. Men skulle nu börja leta upp det. Håret reste sig direkt när jag hörde honom. Otroligt, lät han inte precis som Jussi Björling? Makalös känsla, allvar och uppriktighet i rösten. Klockrent.

    Tack för att du lät mig hitta namnet så snabbt!

    SvaraRadera