28 april 2011

Så slipper du direktadresserad reklam!

Ofta kommer det post som är adresserad, med namn och adress, i ganska neutrala kuvert men som innehåller reklam! Otroligt irriterande. Många är vändorna till återvinningen med post som aldrig borde ha skickats ut från första början.
Ett finansbolag har, under ett antal år, skickat i runda slängar 200 försändelser till mig där de ”erbjuder” det ena ”fantastiska” lånet efter det andra.
För flera år sedan anmälde jag mig till det s k nix-registret för att slippa efterhängsna telefonnasare. När det gäller posten i brevlådan har jag mest varit frustrerad utan att ta reda på mina alternativ. Tills för någon vecka sedan!
Jag kanske är okunnig på området och jag erkänner att jag inte tidigare har sökt efter lösningen.
Lösningen kallas nix-adresserat (läs mer på www.swedma.se) och fungerar som telefonvarianten.
När detta skrivs har jag anmält mig. En piece-of-cake! Ring 020-55 70 00, knappa in ditt personnummer, och efter några dagar kommer det hem en blankett. Fyll i, posta och inom en kort period får inte företag, där du inte är eller har varit kund, längre skicka på dig ”fantastiska” erbjudanden!
Kan rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar