2 april 2011

Peter Carlsson & blå grodorna är super!

När jag för ett par månader sedan fyllde år (ja, ja, ett fåtal, vaddåra?) fick jag biljett till en show med Peter Carlsson & blå grodorna. Jag ska villigt erkänna att jag inte hade någon aning om vad detta innebar. Jag hade ingen som helst erfarenhet av gänget men tjuvkikade lite på youtube för att ha en liten aning.
I dag har jag sett 3 timmar total spelglädje och fått höra ett antal underbara skrönor.
Peter och hans multikompetenta musiker Kristin Stenerhag, Pär Grebacken, Staffan Wiklander och Kjell Gustavsson bjöd på en helt underbar matinéföreställning på Scalateatern i Stockholm. Jag kan verkligen rekommendera föreställningen eftersom den inte liknar något annat som visas i landet.
De kommer tillbaka till huvudstaden i höst efter en sväng till Göteborg och Bollnäs.
Vill du ha några timmar med många garv, härligt musiksväng och imponerande musiker så gå och kolla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar