6 april 2011

Rätt med Astrid på "Selman"!

I dag har äntligen Riksbanken avslöjat vilka personer som ska få pryda våra nya sedlar.

Det var en evinnerlig tur att Astrid fanns med i gänget och dessutom utmärkt att hon får pryda 20-lappen. Den lär väl vara den sedel som de flesta juniorer oftast kommer att se och ha i sin ägo.

Hade Astrid inte fått plats så hade jag skrivit ett rungande protestinlägg och ifrågasatt de beslutande på alla upptänkliga sätt. Nu slipper jag det! Bravo!

Jag kan även fördra de andra som presenterats som blivande motiv. Det lär nog finnas nästan lika många förslag till sedelutsmyckningarna som det finns människor i Sverige men jag tycker att resultatet blev mer än godkänt!
Det tycker inte Emelie Bergbohm, som på SVT Debatt påstår att Evert Taube på nya 50-lappen är ”ett svek mot sexturismens offer”.

I ett av årets troligen absolut mest idiotiska inlägg, alla kategorier, får vi ta del av en så stor samling nonsens så att det saknar motstycke. Emelie kallar sig frilansskribent och scenkonstproducent. Måtte jag aldrig någonsin läsa något mer som skrivits av henne och måtte jag aldrig, av misstag, hamna på en föreställning där Emelie har en ansvarig position! (Det är nästan så att jag inbillar mig att Emelie egentligen är student på Konstfack och har skrivit inlägget som ett examensarbete....)
En så fullständigt kulturlös feminist-Bimbo förtjänar allt det förakt som hon nu får i kommentarerna till sitt inlägg!
Evert, du förtjänar verkligen att hamna på 50-lappen! Du är ett kulturarv av ovärderligt slag. Genom din gärning har vi idag en sångskatt som betytt, och betyder, väldigt, väldigt mycket för väldigt, väldigt många!

Emelie betyder inte ett skvatt för mer än en handfull lika okunniga som hon själv!

Bra jobb Riksbanken även om jag kanske själv ännu hellre skulle ha Euro i plånboken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar