nära-döden-upplevelse i Hemköpsbutiken Stockholm City! Över en ”skitsak”!
Allt handlade om ett par ynka kronor och en trio helt oförstående kvinnor i personalen!
Jag skulle, bl a, köpa Eldorado WC-block och fann produkten. 1 st till priset 4 kr 50 öre.
Intill satt ett extraprisanslag där jag erbjöds 4 st för 20:-.
Jag upprepar (eftersom tre anställda i butiken skolkat från all matematikundervisning så är det inte säkert att alla ni läsare heller förstår): Styckpris: 4,50, 4 st för 20 spänn!!!???!!!
Den avdelningsansvariga arbetade på avdelningen tillsammans med en kollega.
"Extrapriserna sätts centralt", var deras första reaktion!
När jag frågade hur det kan komma sig att jag måste betala mer per vara ju fler jag köper fick jag axelryckningar till svar!
Jag sökte upp en annan kvinna i butikspersonalen som genast hänvisade mig till den avdelningsansvariga! När jag förklarade att avdelningsmänniskan inte hade hjärnan påkopplad denna dag så följde "trean" med mig till avdelningen.
Medan skyltar lästes, varor scannades och ilskna blickar kastades på mig så stod jag och väntade. Och väntade. Och väntade!
Till sist fick jag veta att styckpriset var fel! Det hade plötsligt gått upp till 5,95!!! Därmed var saken enligt de tre "fruntimren" utagerad!
I det ögonblicket insåg jag varför jag redan för flera år sedan klippte mitt Hemköp-bonuskort i ett antal bitar! Det var efter att jag insåg att innestående bonus med jämna mellanrum raderades och jag som kund fick börja om på nytt!
Snälla Antonia Ax:son Johnson! Lova att mejla mig regelbundet med påminnelser om att jag aldrig, någonsin, ska besöka en Hemköp-butik igen!
Själv lovar jag informera vänner och bekanta om det inträffade samt under nästa arbetsplatsträff på
mitt arbete ta upp historien med Hemköp City under punkten "kundbemötande"!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar