4 oktober 2012

Empatibrist för sprutvägrande gamlingar!

DN rapporterar i dag att många äldre, över 65 år, väljer att strunta i influensavaccinationer.

Smittskyddsinstitutet tror att det finns ett samband med de, främst barn och unga, som drabbades av narkolepsi efter svininfluensavaccineringarna 2009.

Att våra äldre därför skippar influensasprutan kommer säkert att ivrigt påhejas av den fanatiska antivaccinationslobbyn som finns, främst i cyberrymden.

Jag tror dock att de pensionärer som väljer bort vaccinationen gör ett felval!

Även om jag vore en pensionär i supertrim, utan hälsoproblem, så skulle jag inte riskera min hälsa, eller mitt liv , genom att välja att ta en risk som lätt kan elimineras med ett nålstick! Ifjol dog ca 1000 personer, de flesta äldre, av den "vanliga" influensan.

Det blir svårt att känna empati för de gamlingar som inom kort blir svårt sjuka, eller dör, av ren vaccinationsvägran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar