Det handlar om alla de resenärer som inte printat ut sina boardingkort innan de beger sig till flygplatsen. Följden för dessa blir en extrakostnad, modell större, på flygplatsen.
DN påstår att det brutit ut en Twitter- och Facebookstorm mot Ryanair.
Jag tycker att O’Leary visserligen uttrycker sig i otroligt vulgära ordalag, när han kommenterar resenären Suzy McLeods klagomål efter att hon tvingats betala tusenlappar på Alicantes flygplats, men att han har helt rätt i sak!
Jag förstår inte hur folk orkar fortsätta att gnälla på Ryanair. Det står var och en helt fritt att välja att köpa biljetter av bolaget. När man gör detta kryssar man dessutom i att man har tagit del av de regler som gäller, bl a avseende boardingkorten.
Ibland är jag helt övertygad om att "stormarna" som drabbar flygbolaget helt enkelt rattas av bittra anställda vid konkurrerande (och otillräckliga?) flygbolag!
Det vore välkommet om folk, oavsett om det handlar om flygbolag eller andra företags kunder, kunde ta och kamma sig och inse att det dels är ett fritt val att bli kund samt att det är ett eget ansvar att ta del av de avtal man ingår som kund!
Tack för det.
SvaraRaderaÄr sjäv mångårig kund hos RA, och kommer så att förbli.
Har bara goda erfarenheter, men som sagt M O´Leary är ganska burdus i sina uttalanden, men själv tror jag det är en medveten strategi. Se bara vilken genomslagskraft hans uttalanden får.
billig PR
Om man sedan betänker att dom sänder ett mail i god tid och påpekar att det är dags att checka in via nätet, samt att det i detta mail står vad det kostar om man inte gör det.......tja?
Han har nog rätt avseende det där med korkad.