29 november 2011

Slussen, kulturtomtar och insnöade sossar!

Ett gäng kulturtomtar framhärdar i att protestera mot Nya Slussen! I dag brer de ut sig över Sidan 4 Debatt i Expressen.

Att flera av dem, tidigare, stått högt i kurs i mina ögon och öron genom sin profession är inget skäl till att jag inte är beredd att ändra uppfattning. Jag är extremt besviken!

Som motvikt skriver Malin Siwe i dag en fullständigt lysande ledarkrönika i samma tidning!
Precis som jag konstaterat i flertalet inlägg i min blogg så konstaterar Malin att frågan ältats sedan 80-talet.

Opinionen är sannerligen inte på kulturelitens sida. Främst för att dessa kulturpersoner sällan rör sig ute bland "pöbeln" och definitivt inte kring sunkiga Slussen!

Se hur det gick i Tyskland med projektet Stuttgart 21! Folket röstade inte med nej-sägarna när det kom till kritan!

Rekommenderar adventsläsning till kulturtomtarna i form av Yimbys lysande "Slussenmyter", klicka här.

Och sossarna i Stockholm har inte lärt eller förstått något alls! Något styrande av huvudstaden lär inte nej-sägarna få i sikte under eoner av framtid!

2 kommentarer:

  1. Jag bor på söder och mycket mycket positiv till Nya Slussen. Bygg den nu så att vi slipper sunkiga gamla slussen. Jag är så trött på skitiga, trassiga gamla slussen.

    SvaraRadera
  2. Svårt att förstå kärleken till denna gamla
    fula betongklump. Som i och för sig fungerat förvånansvärt länge. Men nu är vi vid vägs ände.

    Obunden sosse. Kritisk och stundtals bitter.
    Facebook. Kommer aldrig att hända.

    SvaraRadera