1 november 2011

Rix FM, reklam och känslostormar

Oj, nu är folk upprörda och "stormar" enligt tidningsartiklar.

Anledningen är en lapp som damp ned i storstadsområdenas brevlådor i helgen som gick.
Vad som syntes vara en handskriven, ilsken, lapp från "grannen" visade sig i själva verket vara reklam för radiostationen Rix FM.

Jag fick också lappen i min brevlåda. Jag reagerade förmodligen på samma sätt som flertalet andra mottagare: "Men vaf….???"

När jag upptäckte reklamkuppen blev det däremot en stort garv.

Till skillnad från de som upprört "stormar" så anser jag att Rix FM valt ett briljant sätt att väcka uppmärksamhet på. Mycket reklam åker per automatik direkt ned i återvinningen men i detta fall lyckades uppsåtet att vålla turbulens.

Reklam är ett nödvändigt ont för många företags överlevnad. Nya grepp förtjänar att uppmärksammas positivt och inte "stormas" emot!

1 kommentar:

  1. Måste ge RIX Fm kredit för sitt tilltag. Per Lorentz ber om ursäkt offentligt, men skrattar säkert hela vägen till banken...

    SvaraRadera