13 februari 2018

Marabou nougatbluffar med nya kexprodukten


Jag brukar inte ägna mig åt att göra reklam i min blogg. Därför vill jag redan i inledningen av detta inlägg poängtera att det INNEHÅLLER REKLAM!

Säga vad man vill men ordet nougat förknippar jag med två olika sorters diton; Den spanska, mycket sega eller rent av hårda, som kallas för Túrron och är ett måste på den spanska julens gottebord. Den är vit, lite som det som kallas för ”fransk nougat.”

Den andra sorten jag tänker på är vår egen Guldnougat t ex. Ett under av malda hasselnötter som smälter till rena ljuvligheter när den passerat läpparna.

Med viss regelbundenhet genom mitt liv har Marabou försökt ta upp kampen mot Cloetta när det gäller Kexchoklad.

Nu är det dags igen!

På reklamtavlor ute på stan, i tunnelbanan, ja överallt gör företaget reklam för sin egen ”Marabou Kex” och påstår att produkten har en krämig nougatfyllning.

Sedvanligt skeptisk beslöt jag mig i dag för att utmana ödet och låta mig förtränga Cloetta för en stund.

Inte förrän jag var ute på gatan efter mitt butiksbesök tittade jag noggrannare på Marabous ”nykomling” och fann att det där stod ”med smak av nougat.”

Nu ringde alla helvetets varningsklockor big time och jag kastade runt chokladbiten i min hand för att lusläsa förteckningen över ingredienser.

Som en av de första punkterna i innehållsförteckningen, och därmed det som biten till största del består av, står ”hasselnötsarom”, d.v.s troligen något som aldrig har varit i närheten av en hasselnöt och ändå mindre har med nougat att göra.

Sorry Marabou; När ni snackar om nougat i samband med er nygamla, patetiska, produkt så gör ni mig övertygade om att er strävan att finna en konkurrensvärdig produkt till Cloettas 
Kexchoklad bara är ännu en tafatt försök liknande alla de ni försökt med under flertalet decennier.

Cloetta; Keep up the good work och skit i koncernen Mondelez skabrösa tilltag!

F ö är en riktigt Guldnougat så otroligt mycket godare än Marabous Dubbelnougat. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar