Trots att det inte är förrän på onsdag 7 feb som Lufthansa
hade tänkt att offentliggöra ny design och logo på sina flygplan så har det
hela läckt ut i förväg, bl.a genom att CEO Carsten Spohr visat upp nyheten
under en konferens i Sydafrika.
Jag, inte så litet flygnördig, är inte särskilt imponerad.
Ett arbete som tagit ansenlig tid i anspråk och säkerligen kostat miljontals
Euro resulterar i detta?
Jag saknar redan det gula inslaget på flygplanen och om
personalens får nya uniformer som anpassas till den nya designen har vi snart
ännu ett flygbolag som klär sina anställda i ganska så intetsägande blåtråkigt!
Snart är det slut på att skåda upp på Stockholmshimlen och
konstatera att ”där flyger LH in mot Arlanda.” Alltför många flygbolag kommer att
ha liknande utseende på sina flygplan och att veta vad som är vad kommer att
bli mer än svårt.
Kanske är det detta som är det nya och exklusiva; Att ingen
ska kunna se skillnad mellan bolagen?
Landet där ”ordnung muss sein” har ett flygbolag som nu
dragit ”ordningen” alldeles för långt och spektakulärt urtrist!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar