5 februari 2013

Grönans nya får nobben! Av mig!

Nej, nej, nej, neeeeeeeeej!

Aldrig att någon, ens medelst mutor, kommer att få mig att teståka sommarens nyhet på Gröna Lund.

Med vardagliga problem, som att byta lampa i taket, då jag stående på en mindre stege får ytterst obehagliga yrselkänningar, så är det uteslutet!

Bara tanken gör mig svårt illamående!

Den nya attraktionen Eclipse, en s k kättingflygare, presenteras i DN i dag. Tänk dig slänggungor på en karusell, tänk dig att karusellen tar dig och gungor och ditt försvinnande omdöme upp i luften. 120 meter upp. Tänk dig sedan att gungorna far fram i 70 km/tim. Ojojoj!

Men vad kul för alla som lockas av tanken på att utsätta sig för något liknande. Dödsföraktande människor är värda viss beundran!

När DN beskriver hur den nya attraktionens gungor passerar "Fritt falls" högsta punkt har min, nyss intagna, lunch börjat tumla runt i magen på ett högst otrevligt sätt.

Till vänner och bekanta kan jag bara säga: Jag hänger gärna med till Grönan. När Eclipse ska äntras ställer jag upp!

Era tillhörigheter måste ju passas av någon med förnuftet i behåll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar