24 maj 2011

Hjälp! Jag gillar en sosse!

Nej, lugn alla ni som känner mig! Jag har inte på något sätt bytt åsikter under de senaste dagarna.

Däremot beundrar jag Thomas Bodström för hans kaxiga rättframhet som säkert kommer att vålla många sura uppstötningar inom det parti han tillhör.

Att, som i SVT Morgon, kalla partiet för djupt odemokratiskt och att partiledarvalet påminde om en Sovjetstat hedrar Thomas! Det är ju liksom det vi tänkt, många av oss utomstående. Hela tiden!

Lena Mellin på Aftonbladet hakar på och beklagar i dag att inte Thomas blev partiledare. Vi som röstar på något av regeringspartierna drar en lättnadens suck. Vem vet, det kanske hade kunnat bli en riktigt schysst match om fotbollsliraren blivit oppositionsledare. Med den nyvalda konstellationen i sossetoppen lär det snarare komma att handla om walk-over eller läggmatcher framöver…

Håkan Juholt försöker i dag gå till motattack mot Bodström men frisparken blir felriktad när han påstår att ”Bodström är mer fotbollsspelare än politiker”.

Om Juholt med detta menar sig vara en bättre politiker och att ett tecken på detta är att ändra ståndpunkt i viktiga frågor lite hipp som happ samt att semestra i Vitryssland som han säger sig ha gjort tillsammans med särbon så tror i alla fall jag att en riktig lirare hade varit bättre än en politiker i sossarnas ledning.

Det är skönt när striden rasar hos oppositionen och sossemedlemmarna inte tillåts få alternativ när interna poster ska tillsättas! Eller när de väljer fel (läs; med endast ett tillbuds stående alternativ)!

2 kommentarer:

  1. He, he...
    Mycket bra inlägg!
    Det hade kanske blivit tufft för Alliansen om sossarna fattat att de skulle ha plockat in Bodström.
    Juholt ger mig rysningar, och det är inte bra direkt... - Inte om man vill vinnna röster.

    SvaraRadera
  2. Jag börjar bli lite småkär i Thomas och hade själv önskat honom som partiledare när Margot så bestämt tackar nej till jobbet. Dessutom skriver han bra böcker, vår Thomas. Kanske Juholt har ett förflutet i KPLM-R som inte har kommit fram ännu? Därav semestern i Vitryssland ... Oh yes, "I Love Belarus"!

    SvaraRadera