18 december 2010

Kungligt bubbel - min favorit!

Expressen rapporterar i dag att de sett Prins Carl Philip handla på sig ett gäng flaskor med Pommac!
Se där, ännu en anledning till att jag gillar vår Kungafamilj!
För ett par år sedan skulle stora, statliga och, då, stabbiga bryggeriet Pripps lägga ner produktionen av min favoritläsk! Det blev folkstorm!
Själv uppmanade jag bryggeriet i ett brev att sälja rättigheterna för Pommacproduktionen till någon konkurrent. Så blev inte fallet!
Här snackar vi byxångest för att avslöja det ”hemliga” receptet med hallonjuice! Efter att massor med folk anslutit sig till en kampanj driven av någon ung, superbegåvad, gosse på nätet beslöt sig ”Prippen” att fortsätta produktionen. Tack för det!
Men otroligt irriterande att Pripps/Carlsberg tror att vi konsumenter är så blåsta att vi inte genomskådar bluffen med att minska innehållet i Pommacflaskorna, precis som med Julmusten, till 140 cl jämfört med medtävlarnas 150 (fast jag vägrar Trocadero!)!
Ungefär detsamma som Gevalia som i många kaffepaket bara har 450 g när andra har ett halvkilo! Blääh!
Trist med alltför stora koncerner som tror att kunderna är dumma i huvudet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar