4 januari 2021

TT:s jubel över en halmbock en skam för svensk media!

Tänk dig att du bor i ett land där en halmbock har en egen presstalesperson. Vi kan kalla henne Rebecca Steiner.

Tänk dig vidare att hon är himlastormande glad över att insatserna, dubbla gärdsgårdar, kameraövervakning och vakter gjort att hennes allra som mest älskade bock överlevt för fjärde året i rad.

Fundera över vad arrangemanget kostat och försök räkna ut hur många anställda inom vården som de bocksatsade pengarna hade räckt till för att rädda liv.

I Sverige har cirka 8000 människors liv släckts av en pandemi och fler lär det bli om jag ska tro folksamlingarna på mina grannars balkonger under nyårsnatten.

TT, den nyhetsbyrå som historiskt sett rönt stor beundran i vårt land, väljer att fokusera på en överlevd halmbock dagen före trettondagsafton 2021.

Jag tror jag fermenterar mig till ensilage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar