7 juni 2020

En nationaldagskonsert värd namnet och Sverige!


I går ondgjorde jag mig över en nationaldagskonsert jag anser lämnade en hel del att önska.

En dag för sent är det därför dags för mig att rekommendera en nationaldagskonsert värdig namnet!

Under konserthuschefen Stefan Forsbergs, som alltid, briljanta presentation och rundvisning i Stockholms vackra konserthus så bjuder Kungliga filharmoniska orkestern, Elin Rombo och David Lindgren på en absolut fantastisk konsert på ca en timme.

Att konserten inleds med ”Ett svenskt festspel” av August Söderman, ett av mina absoluta favoritstycken, särskilt under en grönskande svensk sommar, gör inte det hela annat än alldeles, alldeles underbart!

Jag vill härmed rekommendera alla som önskar en klassisk svensk sommarfeeling att genast bege sig in på www.konserthuset.se för att lyssna och njuta.

Själv behövde jag ett antal pappersnäsdukar! Det är ju så absolut underbart fantastiskt vackert!

Tack Stefan, Konserthuset och alla medverkande för en höjdarstund i annars bedrövliga tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar