4 april 2018

Abba gör räksås utan räkor!


Om jag gör ett potatisavkok, tar bort potatisen och gör en stuvning av det blaskiga vattnet, har jag då gjort stuvad potatis?

Nej, det tror jag inte att så många skulle anse.

Hos ABBA, inte vår egen megamusikgrupp utan producenten av sillinläggningar och andra fiskbaserade produkter, tycks de tycka annorlunda!

Ibland orkar jag bara inte engagera mig i middagsbestyren och vad som anrättas utan vill bara att det ska gå fort. Med vissheten om att jag hade en bit torskfilé i frysen köpte jag därför häromdagen en färdig sås ur ABBA:s serie ”Middagsklart.” Såsen slås på fisken och sedan in i ugnen, serveras med t.ex. pressad potatis och vips står en god middag på köksbordet. Dock inte den middag som förväntats!

Jag köpte ”Räk & dillsås” ur ovan nämnda produktserie men fann vid middagsbordet att det var något som saknades på tallriken.

Det visar sig att produkten inte innehåller en endaste räka!?!

Såsen påstås vara gjord på crème fraiche, vitt vin, tomatpuré och en hel massa annat men räkor finns inte med i innehållsförteckningen.

Det närmast räkor som omnämns är räkbuljong, därav min inledande fråga.

Att ABBA på sin hemsida kallar sig för ”ett hav av möjligheter” är därför ingenting annat än en synnerligen begåvad slogan.

Om ett hav av möjligheter står för att produkterna inte behöver innehålla någon huvudingrediens så torde möjligheterna vara oändligt många!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar