14 mars 2018

Stephen Hawking fortsätter sin livsgärning!


”Ingen skapade universum och ingen styr vårt öde. Det leder mig till en djup insikt om att det nog inte finns någon himmel eller något liv efter detta heller.”

Ovanstående citat hämtat från Stephen Hawking. Jag tror att han i dag funnit att han i alla fall hade ett fel bland alla sina fascinerande utsagor om livet, universum och massor av annat.

Om Hawking dog av den fruktansvärda sjukdomen ALS, som jag bloggat om tidigare, eller om hans kropp gav upp av andra orsaker framgår inte i dagens nyhetstelegram.

Att han var en av vår tids allra största intelligenser torde förbli oemotsagt!

Jag, som till skillnad från Hawking är hyfsad övertygad om att existensen inte upphör i samband med att vi drar vårt sista andetag, tänker att Stephen just nu har fullt upp med att försöka få bekräftat att alla hans utsägelser om universum verkligen stämmer. 

Jag tänker att han fortsätter en lika intensiv tillvaro som på jorden, dock utan rullstol och sjukdomsplågor.

Jag tänker också att Hawking kommer att göra allt som står i hans makt för att försöka förmedla till oss levande vad hela alltet egentligen handlar om.

Lyssnar vi alla riktigt noga kanske vi inom kort får svar på många av våra frågor om vad, hur och varför!

Fortsätt din resa Stephen, på det sätt som bara du kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar