22 januari 2020

Varför finns skräppost?

Skräppost i mejlen tror jag inte någon finner acceptabelt. Varför förekomsten får fortsätta att finnas till anser jag är obegripligt. Oavsett om det är en robot eller en människa som försöker lura ovetande människor att klicka vidare på länkar så borde världens samlade IT-kunskap ha satt stopp för eländet för länge sedan.

Jag brukar kolla min skräppost-mapp med jämna mellanrum för att inte missa något som borde ha hamnat i min vanliga inkorg.

Häromdagen fick jag mig ett rejält gapskratt mitt i eländet. Ett mejl påstod sig ha avsändaren "Institutet för åkommor av lemmen" och uppmanade mig att klicka vidare på en länk för att få veta mer om just mina hälsoproblem.

Säga vad man vill men jag tänker att roboten, eller om det nu är en människa, bakom mejlet torde ha drabbats av syfilis i sista stadiet. Den rent ut sagt veneriska dyngan som fyller våra mejlkorgar borde gå att stoppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar