13 juli 2019

SVT tänker inte ens med skrevet!


I sommarreprisernas tröttsamma maraton gör SVT just nu reklam för serien ”Mäklarna”, som började 2006.

I eviga trailers har vi sett Lotta Tejle slita upp ytterdörren och skrika till en måttligt road Kjell Bergqvist: ”Du din satans gris! Har du tänkt med kuken nu igen?”

Nu vill jag verkligen poängtera att för mig är Lotta Tejle en fullständigt briljant skådespelerska och en av mina absoluta favoriter bland nutida giganter!

Vad jag vänder mig emot är att klippet sänts om och om igen och ofta på tider som i sommarlovstider innebär att många juniorer är fortsatt vakna.

När en kollega härförleden berättade att en ung telning ställt en fråga om vad det innebär att ”tänka med kuken” så inser jag att SVT på intet sätt tänkt klart!

Jag tänker på intet sätt med mitt skrev när jag författar detta inlägg men undrar om inte trailer-ansvariga på SVT helt kopplat bort hjärnan när de låter detta klipp strömma ut gång efter gång på, i alla fall under skolstängda veckor, barnvänliga klockslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar