22 september 2018

Vänsterpartiet fortsätter fara med osanning!


Lördagsshoppingen i Farsta Centrum störs av en högtalarröst som med tordönsstämma hälsar välkommen till alla flanörer. Mannen som påkallar uppmärksamhet representerar Vänsterpartiet och helt riktigt frågar han oss alla: ”Är inte valet över?” Jo, det hade vi sannerligen hoppats!

Jag som, åtminstone fram till dess att nyval är beslutat, hoppats få slippa flygbladsutdelare, medlemsvärvare och framför allt politiska agitatorer på gator och torg hade uppenbarligen hoppats för mycket.

Vänstern i Farsta fick många nya väljare, det kan man inte hålla emot dem även om jag gärna skulle vilja ifrågasätta hur just dessa väljare tänkte, och lördagens torgmöte sägs vara ett ”tack” till dessa förvirrade väljare.

”Jag lovar att vi ska kämpa för ett mer rättvist och jämlikt Farsta”, skanderar mannen och fortsätter: ”I dag är en lämplig dag att framföra detta budskap då det är höstdagjämningen och alla människor på jorden har lika mycket dagsljus.”

Herrejösses, tänker jag!

Som bara en vänsterpartist är kapabel så försöker mannen med mikrofonen fortsätta att trycka ned lögner i halsen på oss lördagsshoppare. Han påminner mig genast om varför jag aldrig röstat, och aldrig kommer att rösta, på Vänsterpartiet.

Med dagsljuset försöker han tydliggöra vad jämlikhet är; Ingen ska få mer sol på näsan än någon annan!?!

För övrigt är höstdagjämningen först i morgon söndag så det blir uppenbart att Vänsterpartiets sätt att förhålla sig till sanningen är minst sagt glidande och partiet bör fortsätta att ifrågasättas.

Förhoppningsvis röstar Farstas väljare annorlunda i nästa val, oavsett om detta sker inom några månader eller först om fyra år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar