14 oktober 2011

Depraverande förfall!

Jag struntar i om åklagaren lagt ned förundersökningen!

Jag är fullständigt ointresserad av att sossarnas VU uttalat stöd för sin ledare!

Jag är däremot bekymrad över det moraliska förfall som tycks ha drabbat Sverige!

Att kvittera ut hyresbidrag som ”singel” trots att man är solklar ”sambo” är depraverande! Att kvittera ut milersättning för den egna bilen samtidigt som svenska folket får pröjsa för hyrbil är utstuderat!

Jag tycker fortsatt att de som orkar representera oss i Riksdagen är värda den månatliga ersättning de får men jag kräver också att dessa, våra representanter, har förmåga till logiskt tänkande!

Att företag som SAS, Coop, Lidl och SJ glatt köper mackor och sallader av ett företag där människohandel misstänks och där de anställda uppger sig ha ”slavat” 13 timmar om dygnet gör att stroken kommer en gnutta närmare.

Vad är det som händer?

Vi bor i ett av de fåtal länder som, hittills, klarat den ekonomiska krisen över förväntan. Ändå uppträder människor och företag som regelrätta idioter!?!

Vintermörkret känns plötsligt alltför nära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar