11 oktober 2010

Miljöpartist och Borgarråd - Drogliberal och trafikfara???

I dagens nummer av City får vi lära känna det nya miljöpartistiska borgarrådet som nu får möjlighet att påverka i stadshuset. Jag hade helst sluppit lära känna honom!
Per Bolund, som han heter, säger bl a i intervjun: ”Jag har ju jobbat i restaurangbranschen så jag har väl rökt marijuana några gånger. Det blir ju lätt så.”
Nej Per, det ”blir” inte lätt så. Det är ett aktivt val du har gjort och i och med att du i intervjun inte säger ett ord om att du ångrar detta så förutsätter jag att du tycker att det var helt okej.
Då är det också okej att ha följande påhittade åsikter: ”Jag har ju jobbat inom vården så några extra tabletter har jag tagit några gånger. Det blir ju lätt så.” Eller: ”Jag jobbar på Systembolaget så några extra flaskor per vecka slinker det nog ner. Det blir ju lätt så.”
Shame on you, Per!
Vidare får vi veta att Per gärna vill ha dubbdäcksförbud i hela innerstaden. Inte en miljöpartist så långt ögat når har reflekterat över den undersökning som presenterades för några veckor sedan och som visar att dödsolyckorna minskar med 42% om man kör med dubbade vinterdäck jämfört med odubbade vinterdäck!
Per vill också införa trängselskatt på Essingeleden eftersom ”den är ju helt igenkorkad”.  Som miljöpartist vill han förmodligen inte ha någon förbifart byggd. Min fråga är då till dig Per: Var tusan ska alla fordon få vara? Du kan väl inte på fullaste allvar tro att fordonstrafiken upphör bara du får införa tillräckligt många, och dyra, trängselavgifter???
Min uppfattning efter att ha läst intervjun är: Jag blir mörkrädd! Måtte inte Per få alltför mycket att säga till om under de kommande fyra åren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar