18 april 2019

Känd skokoncern erbjuder gratis nagellack till mig!?!


Den som en gång sökt på sittdynor till sommarens utemöbler dränks därefter om reklam om sådana produkter närhelst han/hon vill kolla in nyheter, mejl eller vilken sajt som helst. Tills cache-registret och datorns historia rensas så fortsätter terrorn. Jag kan tycka att detta inte bara är oacceptabelt utan också oerhört uttråkande. Speciellt om man som jag redan har köpt nya dynor till balkongen och alls inte är sugen på flera.

Än mer märkligt blir det när företag vi är kunder hos bombar oss med mejl bara för att vi någon gång handlat hos dem eller är medlemmar i deras kundprogram.

Att som jag, en medelålders plus-man, få mejl från Firstfeet, koncernen där Jerns, Din Sko, Ecco, Nilson Shoes, Skopunkten och någon mer ingår, om att jag nu får finfina priser på vårens sandaletter och att jag, per automatik, får gratis nagellack till mina tånaglar, känns minst sagt ”sådär!”

Visst, vi lever i en värld där manligt inte längre behöver betyda manligt och där kvinnligt kan betyda litet vad som helst men ändå? Hur svårt ska det egentligen behöva vara för företag att bedöma om det är läge att erbjuda gratis nagellack till en man som inom några år fyller 60?

Undrar om jag ska välja guld- eller silverfärgade sandaletter till sommarens efterlängtade BBQ-kvällar?

Kanske har vår samtid nått den punkt då jag som man ska känna mig tacksam över att erbjudas sandaletter medan min kvinnliga kollega förväntas jubla över ett par kalsonger med gylf till extrapris?

Jag tänker att företag du och jag handlat av borde ha hyfsad koll på vad vi är intresserade av och då tänker jag att Firstfeet borde ha insett hur ofattbart korkat det är att skicka ut ett erbjudande om att jag får gratis nagellack bara jag köper ett par sandaletter. Kalla mig gärna antik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar