7 november 2012

Om IKEA, kundförakt och kreditgränser

Tänka sig; I dagens Expressen finns en insändare från en, på denna sida, välkänd bloggare...

"Av och till stormar det kring IKEA. Jag tillhör skaran som envist försvarat Ingvar & Co eftersom jag anser att företaget sett till att mången person, speciellt i vuxenlivets början, haft råd att inreda det första boendet.

Många är vi som skruvat och muttrat och stundtals uppfunnit nya svordomar över mångtydiga ihopsättningsbeskrivningar.

Nu muttrar jag av andra orsaker!

I veckan kom ett brev från firman där de, eftersom jag inte shoppat på ett tag, beslutat sig för att kraftigt försämra den kreditgräns jag haft via deras bank Ikano bank.

Ikano bank försöker förklara för mig att jag säkert har svårt att hålla reda på alla de kort ”som man samlar på sig”.

Jag påstår att jag har extremt god koll på min ekonomi.

Ikano bank förvånar mig genom att kräva att jag shoppar loss före den 17 dec om jag är intresserad av att ha kvar min kreditgräns.

Att jag planerat att förnya mitt vardagsrum under kommande vår bryr man sig liksom inte om!

Sorry Ingvar! Vill ditt företag inte ha mig som kund så vill jag verkligen inte ha ditt företag som leverantör!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar