13 oktober 2016

I dag är en countryhit!

I smyg har jag gillat countrymusik längre än vad någon vän förstått. Det är ju än i dag inte okej, i alla fall inte i Sverige, att erkänna sig digga countryn, vars låttexter ofta har en hel lång historia att berätta i kortformat.

Vilka märkliga svampar och tabletter har akademien satt i sig och hur många bag-in-boxar med rödtjut gick åt under sammanträdet där årets litteraturpristagare beslutades? Det var frågan jag genast ställde till mig själv när jag hörde att Bob Dylan får åka till Stockholm i december. Efter en stunds eftertanke sansade jag mig dock och tänkte att det var ju ett kul och annorlunda val. Som en av mina kollegor uttryckte det; Det var första gången jag känner till pristagaren!

Therese Johaug har smetat in läpparna med salva förpackat i en tub i en kartong med ett stort tydligt varningstecken om att preparatet är att betrakta som dopning! Therese nekar bestämt, det norska landslagets läkare tar sin Mats ur skolan och alla som inte är norrmän funderar på hur hederliga de senaste årens norska skidunder egentligen är?

Thailands Kung Bhumibol har kastat in handduken och militärjuntan har utlyst minst en månad som ska vara befriade från festligheter och nöjen. Grattis alla Patongresenärer som planerat tillbringa några oktober/november-veckor med tänkt partyröj! Kanske är er dyrköpta semester ett straff för att ni valde att boka semesterresan till en militärdiktatur?

Prinsessan Christina ställer in en hel del åtaganden framöver då hon drabbats av ”The Big C.”

13 oktober 2016 är dagen som skulle kunna bli en utmärkt countrylåt, om än många verser lång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar