31 december 2014

Om flyktingar med krav

2014 avslutas på lika uselt sätt som året varit. I händerna på SD!

Strax söder om Östersund vägrar på nyårsaftonen ett antal flyktingar att kliva ur den buss som fört dem till flyktingboendet i Grytan.

Det är för kallt, för mörkt och för glesbebyggt.

En av flyktingarna säger till TT att ”det är ju livsfarligt för mig att vistas här.”

Jag vill gärna tro att de som söker skydd i Sverige gör det för att det är fullständigt livsfarligt att stanna kvar i hemlandet!?! I kväll tvivlar jag på min egen uppfattning!

Jag föreslår att bussen skickas till Aleppo, Damascus eller varifrån just dessa missnöjda flyktingar kommer!

Det finns så många andra på flykt som är glada och tacksamma för att komma till, åtminstone stundtals fridfulla, Sverige och här få chansen att leva ett drägligt liv under fredliga förhållanden.

Jag hatar också mörkret, snön och kylan! Storstaden kan jag både ha och mista! Så länge jag lever under fred och med en hyfsad trygghet!

1 kommentar:

  1. Varför inte köpa ett av Stockholms bättre hotell och förlägga flyktingarna där?
    Då har dom ju åtminstånde hyfsad roomservice! Jag är inte SD anhängare, men när
    inte politiker förstår att i en stats ekonomi hänger allt samman och att det finns behov hos ungdomar och äldre som åsidosätts eller ignoreras och på så sätt bygger motsättningar i ett samhälle när kostnader för flyktingar och invandrare har"no limit".
    Nu är det dags att sätta krav på alla EU länder!

    SvaraRadera