10 april 2012

Postnord monopolistiskt servicebefriat?

SvD fortsätter granskningen av posten! Utmärkt!

I dag får vi veta att posten i den stockholmska söderförorten Björkhagen ibland endast delas ut en gång i veckan.

SvD ber presschefen för Postnord, som koncernen heter, Per Ljungberg om en kommentar.
Per hänvisar bara till en tidigare intervju med koncernens VD Lars Idermark där denne bl a säger att ”företag som vi (…) kommer man alltid att ha synpunkter på”.

Bara företrädare för ett monopolliknande företag som inte förstår företagets uppdrag kan uttala sig på det viset!

Det är helt enkelt ingenting annat än SKANDAL!

Per och Lars!

Den 27 december 2011 skrev jag till kundtjänst på ”ert” företag. Jag beklagade mig över att posten inte delades ut mer än ett par gånger i veckan i mitt område samt att den inte dyker upp förrän vid 17.30, när den alls gör det!

I svaret utlovades jag återkoppling inom kort och fick ett ärendenummer: 200425428.

Den 27 februari 2012, två månader senare, hade jag fortsatt inte hört något!

Jag påminde då ”er” kundtjänst.

Svaret jag fick var: ”Jag har skickat en påminnelse till ditt lokala brevbärarkontor och bett att de återkopplar till dig snarast”.

I dag, 10 april, har detta ”snarast” ännu inte infriats.

Veronica, Victoria och några till på er kundtjänst gör en bragdinsats för att, hopplöst, försöka bringa ordning genom snabba svar om att synpunkterna är mottagna. Men vad hjälper det när ni och era kollegor i ledningsskiktet inte bryr er ett enda dugg?

Post- och telestyrelsen borde ta sig en allvarlig funderare på om det inte är dags att kommendera er alla i direktionen att, om inte avgå så åtminstone, sätta på er brevbäraruniformerna och trampa iväg runt riket för att, åtminstone försöka, hjälpa de stackars medarbetare som sedan alldeles för länge har gått på knäna!

Och förresten; I mitt område fick vi ingen post i dag. Heller!

Tillagt 21 apr: I går eftermiddag blev jag kontaktad av mitt postsorteringskontor. Heja! Det tog bara 4 månader att få respons på synpunkter. Min grunduppfattning om Postnord kvarstår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar