19 april 2012

Åldras naturligt värdigt är underskattat!

SVTs Rapport rapporterar att nästan var femte kvinna är beredd att lägga sig under kniven, laser eller riktig är skit detsamma, för att ”förbättra” sitt utseende.

Det som är värst är att det största intresset finns bland tjejer mellan 15 och 20 år.

Jag fattar ingenting!

Ett botoxstelt eller restylanfyllt nylle gör knappast någon människa glad. Mer än möjligen självplågaren som utsätter sig för detta.

Om en 60-plussare vill lyfta ett ögonlock eller på annat sätt försöker fräscha till sig så kan jag möjligen ha en viss, men fortsatt ganska liten, förståelse.

Men om en 18-årig tjej pumpar upp brösten och, på fullaste allvar, tror att killarna är intresserade av just henne för den hon är så tror jag att detta är en sviktande självuppfattning som spelar henne ett spratt. Killarna är i första hand inriktade på brösten och inte på hjärninnehållet!

Varför inte bara vara stolt över den man är och åldras med värdighet?

Kärleken är blind sägs det så då spelar ju inte stora tuttar på tjejer, eller stelopererade tvättbrädor på killar för den delen, alls någon roll!

Blir jag kär så blir jag det i en verklig människa. Inte i ett konstgjort troll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar